Sunday, July 21, 2013

Rollercoaster

Het afgelopen anderhalf jaar heb ik doorgebracht in een rollercoaster, een achtbaan. Verwarring, verlies, verdriet, angst, boosheid, moedeloosheid heb ik doorgemaakt. De rollercoaster is nog niet tot stilstand gekomen, maar het einde lijkt in zicht.

Ik ben moe, heel erg moe. Ik wil rust. En ik moet denken aan een regel uit een gedicht van Neeltje Maria Min. 'Mij schiet slechts een woord te binnen: herbeginnen!'

De krachten verzamelen, verder gaan, maar anders dan vroeger.  Een paar dingen moeten behouden blijven: het bloggen, het schrijven, het dankbaar zijn voor vrienden en bekenden en die drang om te willen weten, die nieuwsgierigheid. Seth Godin zegt daar iets interessants over.


1 comment:

  1. Een attitude inderdaad, mooi dat zo eenvoudig en rustig uitgesproken te zien: dank!
    Enne... courage!

    Eric

    ReplyDelete