Tuesday, March 19, 2013

Tegengekomen

Eergisteren kwam ik M. tegen. Lang niet gezien en toch direct weer op de zelfde golflengte. Leuk, vooral omdat we diezelfde avond elkaar nog aan de telefoon hadden en een afspraak hebben gemaakt.

Eerder was er dit gebeurd. Ik kwam de Albert Heijn uit en zag een vage bekende. Mijn impuls om die te negeren onderdrukte ik. Niet zo flauw, sprak ik mezelf toe. En zei 'Hallo'. Uit zijn mond kwam een 'Hai' en we liepen beiden door. Buitengekomen realiseerde ik me dat ik oog-in-oog had gestaan met Mark Rutte. Vage bekende, my ass!
Tot slot kwam ik bij de bibliotheek iemand tegen die vroeger bij mij in de flat woonde. Ze stond naast me in een onbewaakt moment en ik kon niet om haar heen dus raakten we in gesprek. Dat viel niet mee. Ik heb er het volgende over geschreven:

Nena tegengekomen  
 
Goh, tjee, hoi, jij hier dus, weet je nog van die en die en dat en dat.
Toen zei jij dus zus en zo en nou ik toen hoe en wat.  
Echt?
Ja, ja, nee, nee; hoho, hé hé; Nena, nee, nee!
 
Nou, en toen ik, nou ja, ik heel veel last van hem en haar en die daar.
Je weet wel, die van daar met die van hier, en ikke dus.  
Echt?
Ja, ja, nee, nee; hoho, hé hé; Nena, nee, nee!
 
En toen ik, maar hij en zij, je kent toch die story, dus ik.
En toen, nou toen dus, maar goed, dáár heb ik het maar niet over. 
Echt?
Ja, ja, nee, nee; hoho, hé hé; Nena, nee, nee!
 
Halve waarheid, half verhaal, want hij, toen zij en vervolgens jij.
Je weet wel, toch, leuk hoor, je weer eens te zien.  
Echt?
Ja, ja, nee, nee; hoho, hé hé; Nena, nee, nee!

No comments:

Post a Comment