Thursday, December 20, 2012

211212

Morgen het einde van de wereld volgens de Maya kalender, maar vandaag al het T-shirt. Dit dankzij Hugh van The Gaping Void. Ik heb eerlijk gezegd best wel zin in een feestje. En ik ben beslist niet de enige.


Ik verwacht niet dat de wereld vergaat, en ook niet dat de Noord- en Zuidpool gaan kantelen. Als er iets anders moet, dan is het dat ik hoop op meer gratie en generositeit tussen mensen. Verder heb ik vooral te doen met de bewoners van Bugarach in Frankrijk. Hun dorp ligt bij een -volgens de New Age magische- berg, de Pic de Bugarach.

Pic de Bugarach
Gelukkig is het gebied afgezet door de politie. Het lijkt me niet goed voor berg en dorp om te worden overspoeld door Einde-der-Tijden toerisme. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.


Mocht de wereld wel vergaan, neem dan mij en mijn totale familie en vriendenkring in een grote klap mee. Vaag ons allemaal tegelijkertijd weg. In tegenstelling tot de Doomsday Preppers zie ik er totaal geen brood in om zonder mijn naasten, of met slechts een klein clubje 'uitverkorenen' te overleven. Alleen met je kleine kringetje in een ark (er zou een zondvloed kunnen zijn) of in een bunker (er zou een aardbeving/ijstijd komen) lijkt mij de absolute hel, met dank aan Sartre.

No comments:

Post a Comment