Thursday, May 9, 2013

Compliment

Fietste vandaag met een flauw glimlachje (ik had blijkbaar een leuke gedachte, die ik helaas ben vergeten) door een straatje van het Utrechtse centrum. Een oude man kwam me tegemoet en begon naar me te zwaaien. Ik wist zeker dat ik hem niet kende, maar lachte terug. "Dag schoonheidje, je ziet er mooi uit!" riep hij me toe. Ik kreeg er direct een goed humeur van. Met dank aan een zwaaiende meneer.

Ik hoop dat ik vanochtend hetzelfde voor elkaar heb gekregen. Bij de sportschool zijn natuurlijk de mensen met ernstig overgewicht de echte grote helden. Als je veel te zwaar bent, is het jezelf in beweging brengen door regelmatig te gaan sporten dapper en confronterend. Vandaag zag ik een erg dikke man, maar hij deed het. Hij gaf de boksbal in de sportschool een mep, en nog een, en nog een, en nog een. Hij werkte zich volkomen in het zweet, aangemoedigd door een strenge, maar lieve personal trainer. Wat een power, uit je comfort zone gaan om zoiets fundamenteels echt aan te pakken! Ik keek er naar, toen hij klaar was, kon ik alleen maar zeggen: "U heeft het toch maar mooi geflikt!" Hij was zo trots en zo blij. Maar vooral heel moedig.

No comments:

Post a Comment