Saturday, May 11, 2013

Turning met Valentijn

Een van de meest fascinerende mensen die ik ooit heb gezien is Valentijn de Hingh. Valentijn, Nederlands bekendste -inmiddels volwassen geworden- genderkind,  is mooi, welbespraakt, intelligent, geestig en aardig.
Ik zou dolgraag met Valentijn naar de nieuwe film Turning willen. In de eerste plaats omdat Valentijn me leuk gezelschap lijkt en in de tweede plaats omdat ik heel benieuwd ben naar haar mening over die film. Turning is de nieuwste film van regisseur Charles Atlas. Turning 'sleurt de kijker mee in aangrijpende levensverhalen van 13 vrouwen. Tijdens een bijzondere show van Antony and The Johnsons poseren deze vrouwen, omschreven als 'beauties', een voor een op een roterend platform. Of ze nou transgender, androgyn, bedekt met make-up of compleet naakt zijn, het belangrijkste is hun menselijkheid.' Tot zover de bijbehorende tekst.

Het lijkt me prachtig. Met of zonder Valentijn, ik wil die film ZIEN.

No comments:

Post a Comment