Thursday, April 25, 2013

Jean Paul

De punttieten van Madonna kende ik al en van de man die ze ontworpen heeft, had ik gehoord. Maar ik vond niet zo gek veel van Jean Paul Gaultier, de ontwerper.

De oer-punttiet, gemaakt door de kleine Jean Paul
Vandaag is dat met een grote klap veranderd! Want, geloof me maar, Jean Paul Gaultier is GEWELDIG. Wat een creatieve, speelse, gelukkige, vrije, grote geest is dat!
'Ik respecteer individualiteit en ik ben dol op alles wat anders is, 
ik mix, verzamel, verdraai en combineer verschillende codes, 
verleden, heden, hier, daar, mannelijk, vrouwelijk, opvallend, 
eentonig: het bestaat allemaal naast elkaar.'

                                                                      Jean Paul Gaultier


C. had me meegenomen naar de Kunsthal in Rotterdam. Daar is tot 12 mei de tentoonstelling 'The Fashion World of Jean Paul Gaultier, from the sidewalk to the catwalk'. Samen hebben we ons vergaapt aan de prachtige, geestige, sexy kleding van Gaultier. Ik had het gevoel dat ik beurtelings rondliep op een knettergek, supergaaf feest en dan weer in een kleurrijke snoepwinkel.


Veel prachtig gemaakte kledingstukken, die met veel humor gecombineerd waren met de meest uitzinnige accessoires en aparte details, waardoor het geheel adembenemend was. Soms glam, dan punk, dan ethnisch, dan goth, soms chique, dan totaal over the top. Wat een vrijheid, wat een schoonheid, en wat een levenslust! Jean Paul, je t'aime! Gelukkig ben ik in goed gezelschap.


Hier word ik dus heel hebberig van, zo mooi...

No comments:

Post a Comment