Sunday, April 14, 2013

Koffie verkeerd

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo gek op koffie. Geef mij maar thee, tenminste thuis. Mooie, geurige en krachtige zwarte thee, niet in zakjes maar als losse blaadjes.

Toch merk ik dat ik steeds meer buiten de deur koffie drink. En met steeds meer genoegen. Om te beginnen is de koffie buiten de deur steeds vaker echt lekker (nee, ik heb het niet over al die maffe, veel te dure, niet echt smakelijke aanstelkoffie van Starbucks). En zijn er steeds meer plekken in de stad waar je voor die prima koffie heel goed terecht kunt. En last but nog least is een afspraak om samen ergens koffie te gaan drinken zowel gezellig als efficient.

http://tantesjaan.files.wordpress.com/2012/04/hopper-rotterdam-2.jpgSamen twee koppen koffie (of voor mijn part kruidenthee) drinken kost je maximaal anderhalf uur, dat is een leuke, maar niet ontwrichtende, onderbreking van wat je ook aan het doen mocht zijn. En een prima alternatief voor hetzij een lang telefoongesprek, hetzij een avond doorzakken in de kroeg. Je hebt elkaar weer gezien terwijl je ook nog energie over hebt voor een heleboel andere leuke/nuttige dingen. Een avond in de kroeg duurt namelijk per definitie te lang, kost je klauwen met geld ('Alcohol maakt meer vrienden dan je lief is') en heeft altijd als risico dat je schandelijke, gevaarlijke of ronduit onoverzichtelijke dingen hebt gedaan/gezegd/beloofd. En dan heb ik het nog niet over de kater de volgende dag.

Zet dat eens af tegen het rustige, betaalbare en o zo hippe alternatief van de barista en de keuze is snel gemaakt. Lang leve koffie verkeerd!

No comments:

Post a Comment