Saturday, August 20, 2011

Chuck was here!

Op weg van Rotterdam naar Lowlands nam de Amerikaanse schrijver Chuck Palahniuk vanmiddag ruimschoots de tijd om ook fans in Utrecht zijn undivided attention te schenken. Als jarenlange fan kon ik me dat buitenkansje niet laten ontgaan. Dus stond ik ruim een uur in de rij bij een grote boekhandel in het centrum van Utrecht.

Ik had gehoopt dat Chuck zou voorlezen uit zijn nieuwe roman ''Damned'. Optredens van Chuck zijn namelijk berucht: mensen die flauwvallen, overgeven, wegrennen. Ik anticipeerde erop dat in Nederland het waarschijnlijk niet zo'n vaart zou lopen. We denken wel dat we met z'n allen heel goed Engels spreken en lezen, maar er ontgaat ons (in ieder geval mij) veel, zeker als het voorgelezen wordt.

Maar nee, Chuck beperkte zich tot het met soepele pols signeren van vele, zeer vele boeken, praatjes maken met iedereen, mensen een hand geven, met een grijnslach poseren. My goodness, the man is a real pro! Wat een engelengeduld en dat voor iemand wiens laatste boek 'Damned' heet!

Toen ik eindelijk aan de beurt was (ik had gelukkig al het een en het ander in 'Damned' kunnen lezen) wilde ik eigenlijk alleen dat hij signeerde en er het onderstaande bij schreef. Ik dacht dat ik origineel was, mooi niet. Bookstore St. Helens is op hetzelfde idee gekomen.




Voor zover ik het gelezen heb, is 'Damned' een vintage Palahniuk! WOW!

No comments:

Post a Comment