Monday, August 22, 2011

Morning Pages

Julia Cameron heeft mijn leven veranderd. Sinds ik jaren geleden The Artists's Way las, kan ik niet wakker worden zonder aan de Morning Pages te denken.

Cameron gelooft heilig in -dit klinkt heel zweverig- in de helende kracht van creativiteit. Om die los te maken, en om daar een prioriteit van te maken, heeft ze een heel krachtig wapen/middel ontwikkeld. De Morning Pages. Dat betekent dat je, zodra je wakker wordt een ding doet (afgezien van even plassen, dat spreekt): je pen pakken en 3 bladzijden schrijven. Gewoon schrijven, wat je op je hart hebt, ongecensureerd, met taal- en interpunctiefouten. Niet teruglezen. Maar met een doel: keep your hand moving. En dat elke dag.

Bij tijd en wijle haat ik mijn morning pages, maar ze helpen me ook op weg naar de vervulling van mijn droom. Hard werken, dat wel.


1 comment:

  1. Ado schrijft! en zal hopelijk niet meer stoppen...

    ReplyDelete