Wednesday, August 24, 2011

Huppelen en herzien

Woorden die op de bladzijden lijken te huppelen, bizarre associaties en een wereld waarin de ene theepot Haas heet en de andere Poes. Welkom in het universum van dubbeltalent Charlotte Mutsaers. Sinds een paar uur ben ik in het bezit van haar boek 'De Markiezin'.

Komende zondag moet ik het en gelezen en er liefst ook nog een afgewogen en doorwrochte mening over hebben geformuleerd. En daar heb ik de pest over in: ik wil dit voor mijn plezier lezen.

Nu voelt het als corvee. De keerzijde van het besluit -jaren geleden genomen- om deel uit te maken van een leesclub. Misschien zijn sommige besluiten aan herziening toe.

 Zelfportret Charlotte Mutsaers

2 comments:

  1. de link met/op de markiezin is geweldig Ado.. ik twijfel tussel Pompadour en Versaillies

    Charlotte rookt.

    ReplyDelete
  2. we kunnen je niet missen, je leesfamilie

    ReplyDelete